Nu tot ce e viral merita valorificat

Astazi, viralitatea poate fi vazuta atat ca pe o sansa de crestere, cat si ca pe o capcana. Vedem o multime pe trenduri pe plaftormele populare care atrag audienta, multe subiecte controversate care se abordeaza, iar brandurile sunt adesea tentate sa le valorifice, in speranta ca vor castiga vizibilitate si apreciere.

Pe de o parte, se poate intampla si asta, insa nu intotdeauna ce e bun pentru altul, e bun si pentru tine. Nu tot ce este in trending, poate fi exploatat si folosit ca ustensila de promovare, daca nu exista aliniere la valorile tale si la identitatea de brand.

Ca sa poti folosi ceva ce cu adevarat te poate ajuta, poti apela la specialisti sa te indrume, spre exemplu la o agentie de optimizare seo ca a noastra. Pe langa serviciile pe care le oferim, avem pregatirea necesara pentru a te ajuta sa profiti de oportunitatile durabile si sa iei decizii mai intelepte pentru business-ul tau.

 

Despre iluzia cifrelor mari

Un videoclip poate „bubui” pe Tik Tok, o postare pe Facebook poate strange zeci de mii de like-uri, iar aceste rezultate pot entuziasma brandurile. Insa, aceasta viralitate nu inseamna automat si valoare sau impact de durata, deoarece:

  1. Poate fi atras un public care nu e neaparat interesat de produse sau servicii
  2. Poate crea asteptari gresite fata de brand
  3. Poate fragmenta mesajul general

Inainte de a actiona intr-o directie sau alta, este bine sa stii care este pozitia ta actuala in mediul online. La Agentie SEO Bucuresti, noi iti putem oferi un audit seo pentru site-ul tau, complet gratuit si foarte cuprinzator. Poti afla exact ce anume poate fi imbunatatit la intreaga ta prezenta digitala si, de aici, putem decide impreuna ce vom face mai departe.

Daca vrei sa nu te lasi pacalit de cifre, verifica in detaliu daca trendul respectiv poate servi unui obiectiv real pe care vrei sa-l indeplinesti. Analizeaza si daca publicul corespunde cu profilul potentialilor tai clienti si daca ai sanse sa-l atragi. In plus, trebuie sa existe compatibilitate intre brandul tau si tendintele pe care vrei sa le explorezi.

 

Care pot fi pierderile

Noi stim ca, efortul investit si bugetul alocat in promovare, trebuie sa aduca rezultate bune ca sa merite investitia facuta. Optiunile de servicii seo pret pe care le oferim, sunt adaptate pentru nevoile si posibilitatile tuturor business-urilor, pentru ca ne dorim sa oferim sansa tuturor ce a creste in online.

De ce am adus in discutie partea financiara? Pentru ca orice leu si efort investit intr-o strategie irelevanta sau continut nepotrivit, poate reprezenta un cost de oportunitate. Asta se poate intampla si in cazul trendurilor virale, care nu au la baza sustenabilitatea.

Iata ce merita, cu adevarat, sa valorifici:

  • Continutul educational, optimizat SEO
  • Calitatea in locul cantitatii si „zgomotului”
  • Memorabilitatea

Atunci cand scopul tau nu este cresterea durabila, risti sa pierzi timp pretios, sa mergi intr-o directie nepotrivita care sa nu-ti aduca valoare si sa nu mai ai o startegie de comunicare coerenta. Pe termen lung, un lucru destul de grav este ca si increderea clientilor o poti pierde, daca mesajele devin derutante, contradictorii sau foarte schimbatoare.

 

Riscurile trendurilor „toxice”

O alta capcana in care poti cadea, este sa abordezi niste teme controversate, doar pentru a castiga expunere. Uneori, viralitatea poate aduce cu sine si schimbarea perceptiei asupra unui brand, mai ales daca unele tendinte pot fi percepute ca ofensatoare sau lipsite de etica.

Nu toate trendurile merita exploatate, pentru ca unele chiar pot fi toxice pentru imaginea business-ului tau. In plus, te poti expune la numeroase riscuri atunci cand te implici in actiuni care nu corespund neaparat stilului tau si nu-ti reflecta identitatea.

Iata cateva exemple concrete:

Riscuri Detalii
Asocierea cu stereotipuri Referinte culturale, politice sau religioase, clisee sau glume care pot dauna imaginii de brand
Adoptarea unor formate fara context Neintelegerea originii sau semnificatiei trendurilor poate duce la transmiterea unor mesaje fortate
Asocierea cu mesaje lipsite de coerenta Trendurile care nu au legatura cu valorile sau industria brandului, pot crea confuzie si afecta increderea oamenilor

Ca sa poti evita astfel de riscuri, este bine sa treci orice subiect prin filtrul valorilor si tonului brandului tau. Intreaba-te daca va sustine sau va eroda increderea publicului in ceea ce reprezinti si le oferi. In functie de raspuns, vei putea decide daca merita sa valorifici acel subiect sau nu.

 

Marketingul eficient nu „explodeaza” doar pentru o zi

Promovarea se construieste solid, se sustine strategic si astfel, se pot obtine si rezultate bune si de durata. Nu poti merge dupa orice subiect „fierbinte” si atractiv, doar pentru ca a generat haos pe internet. Trebuie sa alegi inteligent, sa identifici oportunitati reale de vizibilitate, dar si sa eviti capcanele aferente.

CYLEX
Trustpilot